نظر سنجي بين صهيونيستها "اگر دست شما به مسلمانان برسد چه كار شان مي كنيد؟" صهيونيستها :همه مسلمانان راقطعه قطعه مي كنيم America the Great Satan اسلام دین جاودان
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
نویسندگان
جستجو
آرشیو مطالب
اللهم صل علی محمد وال محمد
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
فناعت مالی که تمام نمی شود/القناعه مال لا ینفد/ حضرت علی علیه السلام


امام حسن عسکری (ع) در سال 232هجری در مدینه چشم به جهان گشود. مادر والا گهرش سوسن یا سلیل زنی لایق و صاحب فضیلت و در پرورش فرزند نهایت مراقبت را داشت، تا حجت حق را آن چنان که شایسته است پرورش دهد.

این زن پرهیزگار در سفری که امام عسکری (ع) به سامرا کرد همراه امام بود و در سامرا از دنیا رحلت کرد. کنیه آن حضرت ابامحمد بود.

شهادت امام حسن عسکری (ع)
شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 260هجری نوشته اند.

نام همسرشان حضرت "نرجس خاتون وبا نامهای سوسن،ریحانه،صقیل و... می باشد.

حضرت امام حسن عسگری نیزر مانند پدر ناچارشددرسامرا اقامت کندومجبوربود به دربار برود وهر دوشنه وپنجشنبه دربار گاه خلیفه حضور یابد.(نوعی حضور وغیاب)

موضع امام در رویاردویی باحوادث:

1-بالاترین موضع امام درآماده کردن مساله غیبت فرزندشان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

دشوارترین کاری که امام به عنوان پدر مهدی ع متحمل آن بود ومسئولیت آن رابرعهده داشت این بود که مردم راقانع سازدکه زمان غیبت فرارسیده است.وتنفیذ آن امردرشخص فرزندش امام مهدی علیه السلام صورت گرفته است .

برنامه ریزی امام علیه السلام برای تحقق بخشیدن هدف مزبور به چند کار مقدماتی نیاز داشت.

الف:مخفی کردن مهدی علیه السلام ازچشم مردم ونشان دادن به بعضی ازخواص. (تادرهنگام ظهور تایید نمایند که ایشان فرزند امام یازدهم است)

زیرا حمل فرزندش توسط حضرت نرجس خاتون برای کسی معلوم نبود ومانند زنان دیگر نبودکه بارداریشان برای همه مشخص باشد...برای همین وقتی امام به شهادت رسیدند حعفر کذاب برای اقامه نماز میت آمدن تا به نوعی امامت خودش را بااین کار به ثبوت برساند (چون نمار میت اولیاء الله باید توسط یکی ازامامان انجام گیرد)ولی جمعیت دیدند بچه ای 5ساله جمعیت را کنار زد وبرای اولین باردربین مردم حاضر شدوبر جسم مبارک پدرش نماز خواند وغایب گردید درآن حال همه خواصی که ایشان ا ازقبل می شناختند تایید کردند که فرزند امام حسن عسگری هست. 

ب: آنکه به هرترتیب فکرغیبت را دراذهان وافکار مردم رسوخ دهد وبه مردم بفهماند که این مسئولیت اسلامی راباید تحمل کرد.

ج:وقتی فرزندش ازچشم مردم دورشود وضع رابرای قبول غیبت آماده کرده باشد ودرآن وقت فقط به خواص اصحاب نمودارمی گشت.

هرچند شهادت امام حسن عسگری برا ی شیعیان ایشان بس ناگوار است اما آغاز امامت اباصالح المهدی بس شیرین وگواراست که برای آن روز اعمالی درشرع مقدس اسلام آمده است.آغاز ولایت وامامت مبارک

اعمال روز نهم ماه ربیع الاول‏

این روز، روز عید و جشن و شادی بزرگ برای مؤمنان به مناسبت به امامت و خلافت رسیدن صاحب الزمان (ع) است. لذا اعمال زیر در این روز پسندیده است.

۱- اطعام به دوستان و ایجاد فرح و شادی در بین آنان.
۲- پوشیدن لباس نو.
۳- شکر و عبادت خداوند متعال.
۴- گشاده دستی و فراوانی برای خانواده.



برچسب ها : شهادت امام حسن عسگری علیه السلام ، جعفرکذاب ، نرجس خاتون صقیل سوسن

استاد حضرت آیت الله مجتبی تهرانی هم ازبین ماگناهکاران رفت آنکه امیدی بود برای هدایتمان ،آنکه حتی ازکوچکترین عوامل شهرت گریزان بود.هم او که درمسیر ولایت گام بر می داشت وشاگردی مبرز وماندگار برای امام شد.

امامی که هرکس اورا مراد خود خواند به کمال رسید .هرکس دراو ذوب شد احیاء گردید.

امروز شیطان وهمه خناسان لعنت الله علیهماخندیدند بواسطه ثلمه ای که دردین حادث گشت .همان ثلمه ای که لا یسد ها شیء.

اما ای قوم گریزان ،ای فخر فروشان،ای متکبران،ای متنسکان بی محتوی،ای منحرفین درتقوا ،یا اشباه الرجال ولا رجال،یا اشباح بلا ارواح ،تباً لکم.

بدانید که خداوند صالحانی را درعیان ونه درنهان برای هدایتمان وتاختن بر هرآنچه درسر دارید بگمارد .

 امام خامنه ای

 

حضرت علامه

 

 

ایت الله مظاهری

خداوندا ازعمرما بکاه وبر عمرشریفشان بیفزا تا شرافت یابیم .

آمین یا رب العامین



برچسب ها : استاد حضرت آیت الله مجتبی تهرانی ، یا اشباه الرجال ولا رجال،یا اشباح بلا ارواح

سالها ازقانون حمایت ازشعار "فرزند کمتر ، زندگی بهتر
" می گذرد .شعاری که ازهمان ابتدای قانونی کردنش مورد انتقاد بعضی از مراجع
،تحلیلگران وسیاسیون جامعه قرار گرفت.قانونی که برای جهت بخشی برنامه های تنظیم
خانواده وضع گردیدتا ازرشد بی رویه وسریع موالید جلو گیری کند. درابتداء امر، طعم
خوش این شعاربر دهان خیلی ها شیرین می نشست وهمه درپی زندگی بهتر، برآن شدند تا تجربه
جدیدی ازآن داشته باشند بخصوص جوانان که درجستجوی زندگی بهتری نسبت به گذشتگان
بودند راه را برای خود هموار می دیدند. اما بعد گذشته چندین سال چیزی ازنایل شدن
به اهداف این طرح بدست نیامد وفقط سوال پشت سوال مطرح گردید .مگر قرار نبود وضع
خانواده بهتر شود ؟

مگر همه درپی زندگی بهتر نبودیم ؟پس چرا با کنترل جمعیت
وتحقق شعار "فرزند کمتر ،زندگی بهتر" هیچ تغییری احساس نشد .

آیا با کم شدن سرانه وکنترل زاد و ولد میزان تولید داخلی
افزایش یافت یا کاهش؟(بدون درنظر گرفت عوامل خارجی).میزان سهم مردم درارتقاء سطح
زندگیشان تا چد حدی بود؟

آیا گمان نمی رفت شعار "دختر ،پسر، دوبچه کافیست
"که زاییده این طرح بود مردم را به خاطر داشتن رفاه بیشتر به خانواده ای تک
فرزندی ترغیب نماید.

همه می دانیم ازنظر سیاسی یکی ازپارامترهای
"قدرت" جمعیت است .هرچه تعداد افراد یک ملتی بیشتر باشند حداقل، قدرت
بازدارندگی درجامعه بین الملل را دارا خواهد بود .

باگذشت سالها ازاجرای این قانون درکشور آیا جامعه به سمت
جوان شدن گرایش پیدا کرده است یا درحال پیر شدن است.

وسوالات دیگری از این نوع که به جای خود نیاز به جوا ب های
سیاسی فقهی واجتماعی و.. دارد.

دراین نوشتار سعی برآن شده تا به برسی گذرا به این قانون که
سالهاست درکشورمان اعمال می شود بپردازم.وازنظرعده ای ازصاحب نظران استمداد خواهیم جست.



برچسب ها :