آتش جهنم

امروز رفتم بازار تا وسیله ای بخرم البته چند روز پیش هم رفته بود م ونخریدم وقتی ازش قیمت رو سوال کردم شروع کرد به گشتن دنبال فاکتور/گشت وگشت پیدا نکرد می دونستم الکی می گرده گفتم آقا من قیمتش رو می دونم نگرد مگه تازه آوردی ،گفت نه مال قبله اگه مال چهار سال پیش هم باشه قیمتش رو به روز می دم.خب منم نخریدم ورفتم ازقیمتی که می گفت هزار تومان اونور خیابون ارزانتر خریدم/

بعد فکر کردم که تا چه اندازه ما رعایت حلال وحرام رو می کنیم. ما همیشه داد می زنیم وتمامی مشکلاتمون رو بردوش مسولین می اندازیم ولی خودمون چی؟مگه ما رو تو قبر اونا می ذارن/چرا حلال و حرام کارهامونو به دلار نسبت می دیم.داشتم می رفتم همدان گفتم برم یه مقدار زیتون ازرودبار بخرم دیدم اونهم می گه گرون کردیم چون دلار بالا رفته/گفتم خریدی گفت نه مال خودمونه/

این همه افزایش قیمتها برای چیه ؟؟؟قبول که گرانی هست ،تحریم هست،اما این همه احتکارها درکجای این معادله جا می گیره؟؟؟؟

گرانفروشی های مغرضانه به طمع ثروت اندوزی وداد وفریاد برپا کردن،دست جلو گرفتن تا عقب نیفتادن و....ازچی نشات می گیره؟؟؟؟

قبول دارم که بعضی ازمسئولین درانجام کارها دقت ندارند اما مگه ما خودمون مسئول کارهای خودمون نیستیم ؟ مگه  آیه "کل نفس بما کسبت رهینه" درقرآن برای ماها نیومده .آیا می تونیم به دلخواه خودمون هرجوری که بخوایم عمل کنیم ؟؟؟پس این همه روایات وآیات درخصوص کم فروشی وگران فروشی برای کیه ؟مگه ما نمی گیم اسلام دین جاودانه وبرای همه اعصار هست ؟پس چرا این همه تناقض دررفتار؟خدا هدایتمان کند.

چگونه انتظار دارین دعاهایمان دروقت گرفتاری رفع گردد درحالی که ما خودمون رعایت خیلی چیزا رو نمی کنیم؟

عَنِ النَّبِیِّ صلی‌الله‌علیه‌وآله أَنَّ لِلّهِ مَلَکاً عَلی بَیْتِ الْمَقْدَسِ یُنادی کُلَّ لَیْلَةٍ مَنْ أَکَلَ حَراماً لَمْ یُقْبَلْ مِنْهُ صَرْفٌ وَلا عَدْلٌ .
از رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم نقل شده : خدا را ملکی است بر بیت‌المقدس هر شب فریاد می‌کند : هرکس حرام بخورد مستحب و واجبی از او پذیرفته نیست !!

همچنین ایشان درخصوص مال حرام می فرمایند:
وَ قالَ صلی‌الله‌علیه‌وآله : مَنِ اشْتَری ثَوْباً بِعَشَرَةَ دَراهِمَ وَفی ثَمَنِهِ دِرْهَمُ حَرامٍ لَمْ یَقْبَلِ اللّهُ تَعالی صَلاتَهُ مادامَ عَلَیْهِ مِنْهُ شَیْ‌ءٌ .
"کسی که پیراهنی را به ده درهم بخرد و در آن ده درهم درهمی از حرام باشد ، تا وقتی چیزی از آن پیراهن بر اوست خدا نمازش را قبول نمی‌کند"


امام صادق علیه‌السلام فرمود :

عَنِ الصَّادِقِ علیه‌السلام : إِذَا اکْتَسَبَ الرَّجُلُ مالاً مِنْ غَیْرِ حِلِّهِ ثُمَّ حَجَّ فَلَبّی نُودِیَ لا لَبَّیْکَ وَلا سَعْدَیْکَ وَإِنْ کانَ مِنْ حِلِّهِ نُودِیَ لَبَّیْکَ وَسَعْدَیْکَ.

مرد وقتی از غیر حلال کسب مال کند و با آن به حج برود و تلبیه بگوید ، به او گفته می‌شود :

لا لبّیک و لا سعدیک و اگر از مال حلال باشد ، لبّیک او را جواب می‌گوید.

حالا فکر کنیم چقدر به دور کعبه گشتن های ما بی ثمره /درواقع حج گذار نیستیم وفقط ضجه وناله می کنیم/

این داستان رو حتما شنیدید /رفتند نزد امام صادق علیه السلام وازش خواستند تا قیام کند امام قبول نکردند وکمبود یار را دلیل آن دانستند ولی مردم اصرار کردند ورو به امام نموده گفتند این همه حاجیان همه پیروان شمایند پس بهترین زمان قیام شماست/که امام آن جمله معروف رو فرمودند    "ما اکثرالضجیج وما اقل الحجیج"

بله حاجی با مال حرام جز ضجه کننده نیست /اصلا قابلیت قبول اعمال را ازطرف خدا ندارد/

"توجیه حرام خواری"

داستانی جالب:

این داستان رو خودم شاهدبودم: شنیدم فردی قمار کرده وپول هنگفتی هم بدست آورده است .ازکارش تعجب کردم  رفتم پیشش وبه او گفتم فلانی شنیدم قمار کردی وپولی زیادی هم به جیب زدی مگه نمی دونی مال حرامه واگر بخوری بدجور گرفتار می شی رو کرد به من وگفت: فلانی بخدا یه ریالش رو نخوردم وهمه  رو دادم  به کارگرهای مزرعه خودم که برام کار کرده بودند/

این آدم ساده رو ببینید چه خیالی کرده وچطوری توجیه می کنه انقدر اسیر مال حرام شده که به راحتی داره توجیه می کنه/


وَقالَ صلی‌الله‌علیه‌وآله : کُلُّ لَحْمٍ نَبَتَ مِنْ حَرامٍ فَالنَّارُ أَوْلی بِهِ .
نیز آن حضرت فرمود : هر گوشتی از حرام بروید ، آتش به او سزاوارتر است .


وَقالَ صلی‌الله‌علیه‌وآله : مَنْ أَصابَ مالاً مِنْ مَأْثَمٍ فَوَصَلَ بِهِ رَحِماً أَوْ تَصَّدَقَ بِهِ أَوْ أَنْفَقَهُ فی سَبیلِ اللّهِ جَمَعَ اللّهُ لَهُ ذلِکَ جَمیعاً ثُمَّ قَذَفَهُ فی النّارِ
.
ایشان فرمود : کسی که از طریق گناه به مالی برسد و با آن صله رحم کند ، یا صدقه بدهد ، یا در راه خدا انفاق کند ، خداوند همه آن اموال را جمع کند و با صاحبش به آتش جهنّم اندازد .

حضرت صادق علیه‌السلام فرمود :

"مال حرام آثارش در نسل آشکار می‌شود ."


می‌گویند: حجّاج بن یوسف ثقفی که در پلیدی و خباثت نظیر نداشت به کوفه آمد و آنجا را از طرف عبدالملک مقرّ حکومت خود قرار داد، به او گفتند: در این شهر، افرادی مستجاب‌الدعوه هستند.

گفت: همه آن‌ها را کنار سفره من حاضر کنید، همه را آوردند. به آنان گفت: غذا بخورید، آن‌ها هم از آن سفره خوردند .
سپس به آنان گفت: بروید . چون رفتند ، به اطرافیانش گفت :

"با این غذای حرامی که اینان خوردند ، مطمئن باشید که دیگر دعایشان مستجاب نخواهد شد !!


از رسول بزرگوار اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل شده :

 نخوردن یک لقمه حرام نزد خداوند، از دو هزار رکعت نماز مستحبی بهتر است .
امام صادق علیه‌السلام فرمود :

رد کردن یک درهم به صاحبش که راضی نیست پیش انسان بماند ، نزد حق با هفتاد حج قبول شده برابر است .
پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود:

"قومی وارد قیامت می‌شوند که حسنات آن‌ها مانند کوه‌های تهامه است ، ولی آنان را به آتش می‌برند. عرض کردند: در پرونده آنان نماز هست ؟ فرمود : آری . گفتند : روزه دارند ؟ فرمود : آری ؛ حتّی در پرونده خود نماز شب هم دارند ، ولی آنچه باعث به آتش رفتن آن‌ها است ، این است که در برخورد با مال دنیا رعایت حلال و حرام خدا را ننمودند!!"



برچسب ها : مال حرام ، "مال حرام آثارش در نسل آشکار می‌شود & ، وَ قالَ صلی‌الله‌علیه‌وآله : ، می‌گویند: حجّاج بن یوسف ثقفی